آینده هوش مصنوعی: چگونه هوش مصنوعی جهان را تغییر خواهد داد

نوآوری‌های اقای jonathon sherman در زمینه هوش مصنوعی همچنان آینده بشریت را در تقریباً هر صنعتی شکل می‌دهند. هوش مصنوعی در حال حاضر محرک اصلی فناوری های نوظهور مانند داده های بزرگ، روباتیک و اینترنت اشیا است و هوش مصنوعی مولد امکانات و محبوبیت هوش مصنوعی را بیشتر گسترش داده است.

طبق نظرسنجی jonathon sherman در سال 2023، 42 درصد از مشاغل در مقیاس سازمانی هوش مصنوعی را در عملیات خود ادغام کردند و 40 درصد نیز هوش مصنوعی  را برای سازمان خود در نظر گرفتند. علاوه بر این، 38 درصد از سازمان‌ها هوش مصنوعی مولد را در جریان کار خود پیاده‌سازی کرده‌اند در حالی که 42 درصد در حال بررسی این کار هستند.

با تغییرات بسیار زیاد با چنین سرعتی، در اینجا تغییرات در هوش مصنوعی می تواند برای صنایع مختلف و جامعه به طور کلی معنی داشته باشد.

آیا هوش مصنوعی می تواند هنر را انسانی تر کند؟

تکامل هوش مصنوعی
هوش مصنوعی از سال 1951، زمانی که اولین موفقیت مستند یک برنامه کامپیوتری هوش مصنوعی توسط کریستوفر استراچی نوشته شد، راه درازی را پیموده است، برنامه چکرز او یک بازی کامل را در کامپیوتر Ferranti Mark I در دانشگاه منچستر به پایان رساند. به لطف پیشرفت‌ها در یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق، دیپ بلو IBM در سال 1997 استاد بزرگ شطرنج گری کاسپاروف را شکست داد و آی‌بی‌ام واتسون این شرکت برنده خطر شد! در سال 2011.

از آن زمان، هوش مصنوعی مولد آخرین فصل در تکامل هوش مصنوعی را رهبری کرد، با OpenAI که اولین مدل‌های GPT خود را در سال 2018 منتشر کرد. این به اوج خود رسید که OpenAI مدل GPT-4 و ChatGPT خود را توسعه داد، که منجر به تکثیر ژنراتورهای هوش مصنوعی شد که می‌توانند درخواست‌ها را پردازش کنند. متن، صوت، تصاویر و انواع دیگر محتوا را تولید کنید.

هوش مصنوعی همچنین برای کمک به توالی RNA برای واکسن‌ها و مدل‌سازی گفتار انسان، فناوری‌هایی که بر یادگیری ماشینی مبتنی بر مدل و الگوریتم تکیه دارند و به طور فزاینده‌ای بر ادراک، استدلال و تعمیم تمرکز دارند، استفاده شده است.

 

چگونه هوش مصنوعی بر آینده تأثیر می گذارد
اتوماسیون تجاری بهبود یافته
حدود 55 درصد از سازمان‌ها هوش مصنوعی را به درجات مختلف پذیرفته‌اند که نشان‌دهنده افزایش اتوماسیون برای بسیاری از مشاغل در آینده نزدیک است. با ظهور ربات‌های چت و دستیارهای دیجیتال، شرکت‌ها می‌توانند برای انجام مکالمات ساده با مشتریان و پاسخ به سؤالات اولیه کارمندان به هوش مصنوعی تکیه کنند.

توانایی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده ها و تبدیل یافته های آن به فرمت های بصری مناسب نیز می تواند روند تصمیم گیری را تسریع کند. رهبران شرکت مجبور نیستند زمان خود را صرف تجزیه و تحلیل داده ها کنند، در عوض از بینش های فوری برای تصمیم گیری آگاهانه استفاده می کنند.

مایک مندلسون، یک یادگیرنده گفت: «اگر [توسعه‌دهندگان] بفهمند که فناوری چه توانایی‌هایی دارد و دامنه را به خوبی درک کنند، شروع به برقراری ارتباط می‌کنند و می‌گویند، شاید این یک مشکل هوش مصنوعی باشد، شاید این یک مشکل هوش مصنوعی باشد. طراح تجربه برای NVIDIA. این اغلب بیشتر از این است که «من مشکل خاصی دارم که می‌خواهم حلش کنم».

اختلال در کار
اتوماسیون کسب و کار به طور طبیعی به ترس از دست دادن شغل منجر شده است. در واقع، کارمندان بر این باورند که تقریباً یک سوم از وظایف آنها می تواند توسط هوش مصنوعی انجام شود. اگرچه هوش مصنوعی در محیط کار دستاوردهایی داشته است، اما تأثیر نابرابر بر صنایع و حرفه های مختلف داشته است. به عنوان مثال، مشاغل دستی مانند منشی ها در معرض خطر خودکار شدن هستند، اما تقاضا برای مشاغل دیگر مانند متخصصان یادگیری ماشین و تحلیلگران امنیت اطلاعات افزایش یافته است.

کارگرانی که در موقعیت‌های ماهرتر یا خلاق‌تر هستند، به جای جایگزین شدن، به احتمال زیاد شغل‌شان با هوش مصنوعی افزایش می‌یابد. چه کارمندان را مجبور به یادگیری ابزارهای جدید کند و چه نقش های آنها را بر عهده بگیرد، هوش مصنوعی قرار است تلاش های ارتقاء مهارت را در سطح فردی و شرکتی تحریک کند.

کلارا ناهرستت، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه ایلینویز در اوربانا – Champaign و مدیر می گوید: «یکی از پیش نیازهای مطلق برای موفقیت هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه ها این است که ما سرمایه گذاری فوق العاده ای در آموزش و پرورش برای بازآموزی افراد برای مشاغل جدید انجام دهیم. از آزمایشگاه علوم هماهنگ مدرسه.

 

مسائل مربوط به حریم خصوصی داده ها
شرکت‌ها برای آموزش مدل‌هایی که ابزارهای هوش مصنوعی تولید می‌کنند، به حجم زیادی از داده‌ها نیاز دارند و این فرآیند به شدت مورد بررسی قرار گرفته است. نگرانی‌ها در مورد شرکت‌هایی که داده‌های شخصی مصرف‌کنندگان را جمع‌آوری می‌کنند، FTC را بر آن داشته است تا تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا OpenAI از طریق روش‌های جمع‌آوری داده‌های خود بر مصرف‌کنندگان تأثیر منفی گذاشته است، پس از اینکه این شرکت احتمالاً قوانین حفاظت از داده‌های اروپا را نقض کرده است، آغاز کند.

در پاسخ، دولت بایدن هریس منشور حقوق هوش مصنوعی را تدوین کرد که حریم خصوصی داده ها را به عنوان یکی از اصول اصلی خود فهرست می کند. اگرچه این قانون وزن قانونی زیادی ندارد، اما نشان دهنده فشار فزاینده برای اولویت دادن به حریم خصوصی داده ها و وادار کردن شرکت های هوش مصنوعی به شفافیت بیشتر و محتاط بودن در مورد نحوه جمع آوری داده های آموزشی است.

 

افزایش مقررات
هوش مصنوعی می‌تواند دیدگاه را در مورد برخی سؤالات حقوقی تغییر دهد، بسته به اینکه شکایت‌های مولد هوش مصنوعی در سال 2024 چگونه پیش می‌رود. به عنوان مثال، موضوع مالکیت معنوی با توجه به شکایت‌های حقوق مؤلف علیه OpenAI توسط نویسندگان، موسیقی‌دانان و همکاران مطرح شده است.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *