راهنمای خرید بهترین ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید بهترین ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید بهترین ماشین ظرفشویی

خرید ماشین‌ ظرفشویی که زمانی تنها یک کالای لوکس به شمار می‌آمد، اکنون به یکی از لوازم ضروری آشپزخانه تبدیل شده است. استفاده از ماشین ظرفشویی آسان است و سبب صرفه‌جویی در مصرف آب میشود.

قیمت ماشین ظرفشویی عمدتاً تحت تأثیر ظرفیت و ویژگی‌های خاص، جنس آن و اینکه آیا به جای پلاستیک عمدتاً از فولاد ضدزنگ ساخته شده باشد، قرار می‌گیرد. عملکرد تحت تأثیر تعداد سطوح شستشو و نحوه و محل توزیع آبپاش‌ها در طول چرخه شستشو قرار می‌گیرد. مدل‌های ماشین ظرفشویی دارای گزینه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی، قابلیت بخاردهی و بسیاری از ویژگی‌های دیگر هستند. برای کمک به شما در تصمیم‌گیری در مورد ویژگی‌های مورد نیازکه باید هنگام خرید ماشین ظرفشویی بررسی کنید، تا بتوانید انتخاب و خرید بهتری داشته باشید بررسی و مقایسه این ویژگی‌ها به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم بهتری در مورد خرید ماشین ظرفشویی داشته باشید.

نکات مهم  قبل از خرید ماشین ظرفشویی:

1. فضا:اگر آشپزخانه‌ی کوچکی دارید و تصمیم به خرید ماشین ظرفشویی گرفتید با چالش بیشتری همراه خواهید بود که محدودیت فضا با انتخاب ماشین ظرفشویی رابطه مستقیم دارد. چون نیاز است که بخشی از فضای روی پیشخوان یا زیر کابینت آشپزخانه را به آن اختصاص دهید. هنگام اختصاص فضا در آشپزخانه، باید ماشین ظرفشویی را نزدیک سینک قرار دهید، زیرا از یک خط تأمین آب و تخلیه مشترک استفاده می‌کنند. همچنین، انتقال ظروف کثیف از سینک به ماشین ظرفشویی در صورت نزدیکی آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. اگر آشپزخانه‌ی بسیار کوچکی دارید، به فکر مدل‌های فوق باریک باشید.

 

2.مواد و اندازه ماشین ظرفشویی:ماشین‌های ظرفشویی عمدتاً از دو ماده فولاد و پلاستیک ساخته می‌شوند. طبقات نگه‌دارنده‌ی ظروف نیز از فولاد ساخته شده و معمولاً برای جلوگیری از خراشیدگی ظروف، با پلی‌وینیل کلراید (PVC) پودری یا نایلون پوشانده می‌شوند. دیگ داخلی ماشین ظرفشویی اغلب از فولاد ضدزنگ یا پلاستیک ساخته می‌شود. فولاد ضدزنگ نسبت به پلاستیک، گرمای بیشتری را تحمل می‌کند. بازوی شستشوی ماشین ظرفشویی ساخته‌شده از فولاد ضدزنگ زنگ نمی‌زند و بادوام‌تر است.دمای آب می‌تواند تا ۷۱ درجه‌ی سانتی‌ (۱۶۰ درجه‌ی فارنهایت) برسد که به طور مؤثر باکتری‌ها را از بین می‌برد و ظروف را کاملاً تمیز می‌کند.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی : فولاد ضدزنگ گرما را حفظ می‌کند، سریع‌تر خشک می‌شود و انرژی کمتری مصرف می‌کند. دیگ‌های داخلی از جنس فولاد ضدزنگ بسیار کم‌صداتر از دیگ‌های پلاستیکی هستند. فولاد ضدزنگ نسبت به پلاستیک بادوام‌تر و در برابر لکه مقاوم‌تر است، به همین دلیل طول عمر ماشین ظرفشویی را افزایش می‌دهد .

 

3. اندازه: اندازه‌ی استاندارد برای یک ماشین ظرفشویی توکار 61 در 72 سانتیمترو 105 سانتیمتر ارتفاع است. بسیاری از مدل‌هایی که برای جای‌گیری در فضای استاندارد طراحی شده‌اند، دارای پایه‌های قابل تنظیم هستند، به گونه‌ای که ارتفاع آن‌ها می‌تواند تا چند سانتی متر تغییر کند.

با در نظر گرفتن این نکات، می‌توانید ماشین ظرفشویی متناسب با نیازها و فضای آشپزخانه‌ی خود انتخاب کنید.

ویژگی‌های مهم ماشین ظرفشویی

اگر تنها به دنبال ظروف تمیز هستید، خرید ماشین ظرفشویی ساده با ویژگی‌های کم همچنان برای نیازهای شما کافی خواهد بود. با این حال، برخی از امکانات اضافی می‌توانند شستن ظروف را کمی آسان‌تر کنند.

  • ویژگی‌های کاربردی ماشین ظرفشویی: طبقاتی که قابل تغییر شکل هستند یا طبقات قابل تنظیم دارند، فضای داخلی ماشین ظرفشویی را برای نیازهای شما بهینه می‌کنند. موقعیت سبد قاشق و چنگال یک امر سلیقه‌ای است و بر عملکرد شستشو تأثیری نمی‌گذارد. برخی از آن‌ها جمع و جور هستند و روی سبد پایین قرار می‌گیرند. برخی دیگر مدل‌هایی را ترجیح می‌دهند که به داخل درب ماشین ظرفشویی متصل شده باشد و فضای بیشتری را برای وسایل بزرگ‌تر روی سبد در اختیار شما قرار دهد.
  • حسگر تشخیص میزان کثیفی: ماشین ظرفشویی می‌تواند زمان و مصرف آب خود را بر اساس میزان کثیفی ظروف تنظیم کند که به طور بالقوه باعث صرفه‌جویی در آب و انرژی می‌شود.
  • چرخه‌ی شستشو و توقف: این چرخه زمانی مفید است که ماشین ظرفشویی شما نیمه پر است و نمی‌خواهید یک چرخه‌ی کامل را اجرا کنید.
  • چرخه‌ی مواد غذایی سخت: اگر دوست ندارید قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی آن‌ها را پاک کنید، قبل از شستشو آبکشی کنید، این ویژگی باقی‌مانده غذا و آلودگی را در چرخه‌ی شستشوی اولیه از بین می‌برد .
  • نوع فیلتر: فیلتر تمام باقی‌مانده‌های غذا را جمع‌آوری می‌کند. فیلتر خود تمیزکننده دارای یک ضمیمه‌ی خردکننده است، مانند یک دفع زباله که زباله‌ها را خرد می‌کند و آن‌ها را به فاضلاب می‌فرستد. این می‌تواند به سطح صدا بیفزاید. فیلتر تمیزکننده‌ی دستی برای جلوگیری از بو باید به طور مرتب تمیز شود و به سطح صدا اضافه نمی‌کند.
  • گزینه‌های چرخه‌ی شستشو: اکثر ماشین‌های ظرفشویی دارای سه چرخه هستند: سبک، معمولی و سنگین. با این حال، برخی از ماشین‌ها چرخه‌های شستشوی خاصی برای قابلمه و تابه، ظروف چینی و بخارشوئی دارند. بخارشوئی از دمای ۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد (۱۴۰ درجه‌ی فارنهایت) فراتر می‌رود، اما برای ضدعفونی کردن نیازی به دمای بالاتر از آن ندارید.
  • خشک‌کنندگی با حرارت: اگر می‌خواهید ظروف شما بعد از یک چرخه کاملاً خشک شوند، خشک‌کنندگی با حرارت می‌تواند با گردش هوای گرم آن‌ها را خشک کند. علاوه بر اینکه این ویژگی کمی گران‌تر است، برای اجرا به انرژی بیشتری نیاز دارد.
  • پنل کنترل مخفی: کنترل‌های دکمه‌ای برای حفظ ظاهری شیک و یکدست در جلوی ماشین ظرفشویی به لبه‌ی بالایی درب منتقل شده‌اند. نکته‌ی منفی این است که برای دیدن پنل کنترل باید درب ماشین ظرفشویی را باز کنید.
  • قفل ایمنی کودک: قفل ماشن ظرفشویی در صورت داشتن فرزند خردسال یک ویژگی مهم است. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، می‌توانید ماشین ظرفشویی متناسب با نیازها و اولویت‌های خود انتخاب کنید.

نکات خرید ماشین ظرفشویی

صدای ماشین ظرفشویی:هنگام خرید ماشین ظرفشویی شیراز، به میزان صدای دستگاه توجه کنید. اگرچه تولیدکنندگان میانگین دسی‌بل کل چرخه‌های ماشین را اعلام می‌کنند، اما این عدد می‌تواند گمراه‌کننده باشد، زیرا شامل مرحله‌ی خشک‌کردن می‌شود که معمولاً بی‌صدا است.

نکاتی برای کاهش صدا: ماشن ظرفشویی فولاد ضدزنگ صدا را جذب می‌کند، بنابراین مدل‌هایی با دیگ داخلی از جنس فولاد ضدزنگ نسبت به مدل‌های مشابه با دیگ داخلی پلاستیکی، کم‌صداتر هستند. این مدل‌ها می‌توانند تا ۱۰ دسی‌بل صدای کمتری تولید کنند.

انواع ماشین ظرفشویی:

انتخاب شما برای خرید ماشین ظرفشویی توکار، پرتابل یا رومیزی به عوامل مختلفی مانند اجاره‌نشین بودن یا مالک بودن خانه، متراژ خانه و تعداد افراد خانواده بستگی دارد. هر مدل ماشین ظرفشویی مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارد. نوع کشویی ماشین ظرفشویی نیز یکی دیگر از مدل‌های توکار است که برای آشپزخانه‌های کوچک یا افرادی که کشوها را ترجیح می‌دهند، مناسب است.

ماشین ظرفشویی رومیزی: از نظر قیمت، مدل‌های ماشین ظرفشویی رومیزی مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین گزینه هستند. مدل‌های رومیزی کوچک هستند (حدود 54 تا 66 سانتی متر، ارتفاع و عمق) و ممکن است برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب نباشند. اما اگر در آپارتمان اجاره‌ای زندگی می‌کنید و فضای محدودی دارید، این گزینه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

  • نصب آسان: اکثر مدل‌ها ماشین ظرفشویی روی پیشخوان کنار سینک قرار می‌گیرند و به شیر آب وصل می‌شوند. برای نصب آن‌ها نیازی به متخصص ندارید.
  • ظرفیت کم ماشین ظرفشویی: اکثر آن‌ها می‌توانند حدود ۶ ست بشقاب و ظروف شیشه‌ای را بشویند و دارای چندین چرخه‌ی شستشو و المنت‌های گرمایشی با طبقات تاشو، جای مخصوص قاشق و چنگال، کنترل‌های لمسی،dispensr مواد شوینده، سبدهای کشویی و موارد دیگر هستند.

ماشین ظرفشویی پرتابل: مدل‌های پرتابل نیازی به نصب حرفه‌ای ندارند و معمولاً از واحدهای توکار کوچک‌تر هستند (حدود 54 سانت عرض، 72 سانتیمتر عمق و 108 سانتیمتر ارتفاع).

  • مناسب برای جابه‌جایی: یکی از مهم‌ترین مزایای ماشین ظرفشویی پرتابل این است که در صورت نقل مکان، به راحتی قابل حمل هستند. اگر آشپزخانه‌ی شما فضای کافی برای خرید ماشین ظرفشویی ندارد، می‌توانید آن را در اتاق دیگری نگهداری کنید و در صورت نیاز به استفاده، به آشپزخانه منتقل کنید.
  • ظرفیت متوسط: ظرفیت آن از ماشین ظرفشویی توکار کمتر است، اما ممکن است برای یک خانواده‌ی کوچک در صورت استفاده‌ی روزانه کافی باشد.

ماشین ظرفشویی توکار: قیمت ماشین‌های ظرفشویی توکار، مدل‌های پرتابل و کشویی تحت تأثیر سبک و ویژگی‌ها قرار می‌گیرد. اگر زرق و برق را کنار بگذارید، همچنان می‌توانید مدل‌های توکار و پرتابل مقرون‌به‌صرفه‌ای پیدا کنید.

  • مناسب برای اجاره نشین ها: اگر اجاره‌نشین هستید و قصد دارید در صورت نقل مکان، ماشین ظرفشویی را با خود ببرید، مدل پرتابل بهتر از مدل توکار است.
  • نصب حرفه‌ای: مگر اینکه خودتان مهارت داشته باشید، نصب ماشین ظرفشویی نیازمند لوله‌کش یا نصاب حرفه‌ای است تا واحد را به سیستم لوله‌کشی شما متصل کند، مگر اینکه اتصالات از قبل وجود داشته باشند.
  • ظرفیت بالا: ماشین ظرفشویی توکار معمولاً حدود ۱۲ تا ۱۴ ست بشقاب را در خود جای می‌دهند.
  • مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت: ماشین ظرفشویی توکار برای استفاده در آشپزخانه‌های طراحی‌شده برای خانه‌های دو نفره یا بیشتر مناسب هستند و می‌توانند بیشتر یا تمام ظروف را به طور همزمان بشویند.

ویژگی های ضروری خرید ماشین ظرفشویی:

هنگام خرید ماشین ظرفشویی، لیستی از ویژگی‌های ضروری برای خود تهیه کنید. برخی از موارد مهم برای افراد مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، تحمل صدای بلند ماشین ظرفشویی برای برخی غیرقابل قبول است، در حالی که برخی دیگر بیشتر نگران مصرف انرژی و آب هستند. قبل از خرید ماشین ظرفشویی ارزان شیراز، حتما مشخصات فنی مدل مورد نظر خود را به دقت مطالعه کنید.

میزان اهمیت صدای ماشین ظرفشویی: مدل‌های کم‌صداتر به طور قابل توجهی گران‌تر از مدل‌های استاندارد هستند. انتظار داشته باشید برای یک مدل کم‌صداتر، بیشترهزینه کنید. برخی افراد ترجیح می‌دهند ماشین ظرفشویی را صبح‌ها، زمانی که همه اعضای خانه بیرون هستند، روشن کنند. برخی دیگر آن را شب‌ها بعد از شام و قبل از خواب روشن می‌کنند. با این حال، اگر صدای ماشین ظرفشویی از اتاق خواب شنیده شود، ممکن است هنگام خوابیدن، آخرین صدایی نباشد که دوست دارید بشنوید. همچنین به خاطر داشته باشید که ماشین‌های ظرفشویی رومیزی یا پرتابل، بر خلاف مدل‌های توکار، در کابینت قرار نمی‌گیرند و از همه طرف در معرض صدا هستند.

از مهم ترین ویژگی های ماشین ظرفشویی مصرف انرژی و آب برای داشتن دنیایی سازگار با محیط زیست ضروری است و می‌تواند بر هزینه‌های شما تأثیر بگذارد. ماشین‌های ظرفشویی امروزی بسیار کارآمدتر شده‌اند، اما چرخه‌های شستشو طولانی‌تر شده‌اند. برخی از ماشین‌های ظرفشویی دارای ویژگی مصرف کم آب یا گزینه شستشوی سریع هستند که برای استفاده‌ی بهینه از آب مناسب است. ماشین ظرفشویی‌هایی که دارای نشان انرژی یا گواهی کنسرسیوم بازده انرژی هستند، در مقایسه با مدل‌های بدون گواهی، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند. گزینه‌ی تأخیر در شروع نیز می‌تواند در صرفه‌جویی انرژی مفید باشد، به خصوص اگر هزینه برق شما بر اساس زمان مصرف محاسبه می‌شود. با این گزینه می‌توانید ماشین ظرفشویی را برای شستشو در زمان‌های کم‌مصرف‌‍تر تنظیم کنید.

ماشین ظرفشویی از کجا بخریم؟

خرید ماشین ظرفشویی از یک فروشگاه لوازم خانگی با بیشترین تعداد مدل ایده خوبی است و شما می‌توانید تنظیمات سینی‌ها و رک‌ها را ببینید و از فروشنده درباره ویژگی‌ها سوال کنید. خرید آنلاین ماشین ظرفشویی، تنوع بسیار بیشتری دارد و قیمت‌ها حتی ممکن است بهتر باشد. برای خرید آنلاین یا خرید حضوری فروشگاهی را انتخاب کنید که سیاست بازگشت خوبی داشته باشد. فروشگاه لوازم خانگی مولایی در شیراز دارای مدل های متنوع ماشین ظرفشویی که میتوانید برای خرید ماشین ظرفشویی با خیال راحت به فروشگاه مراجعه کنید و خدمات این فروشگاه بهره ببرید.

خرید ماشین ظرفشویی از فروشگاه آنلاین لوازم خانگی مولایی

خرید ماشین ظرفشویی یک خرید ضروری برای آشپزخانه های امروزی است. ماشین ظرف شویی دارای برند های مختلف است از جمله:ال جی، امرسان، پاکشوما، کروپ و …است. مصرف کنندگان زمان انتخاب ماشین ظرفشویی ممکن است دچار سردرگمی شوند که فروشگاه آنلاین لوازم خانگی مولایی انواع ماشین ظرفشویی را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده است.میتوانید انواع ماشین ظرفشویی با ارزان ترین قیمت از سایت فروشگاه لوازم خانگی مولایی به راحتی و به صورت آنلاین خریداری نمایید. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه به شما کمک میکند که بتوانیدبا توجه به بودجه خود ماشین ظرفشویی مناسبی  را خریداری کنید.

 

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *