رویکرد بخش‌هایی از حاکمیت این است که جریان اصلاحات هیچ کنش انتخاباتی نداشته باشد و تسلیم شود/ هیچ وقت اصلاح طلبان با شرایط آسان و راحت رو به رو نبودند

رویکرد بخش‌هایی از حاکمیت این است که جریان اصلاحات هیچ کنش انتخاباتی  نداشته باشد و تسلیم شود/ هیچ وقت اصلاح طلبان با شرایط آسان و راحت رو به رو نبودند

رویکرد بخش‌هایی از حاکمیت این است که جریان اصلاحات هیچ کنش انتخاباتی نداشته باشد و تسلیم شود/ هیچ وقت اصلاح طلبان با شرایط آسان و راحت رو به رو نبودند بیشتر بخوانید:

  • حزب جمهوریت فقط یک کاندیدا تایید صلاحیت شده دارد!| اصولگرایان به لیست واحد می‌رسند و با حداقل رای به مجلس می‌روند
  • هزینه همه دستگاه‌های حاکمیتی را رهبری در ایام انتخابات پرداخت می‌کنند
  • تکلیف جبهه اصلاحات ایران برای انتخابات ١١ اسفند روشن شد
  • علیرضا خامسیان تایید صلاحیت شد

علیرضا خامسیان، فعال رسانه‌ای که اخیرا از سوی شورای نگهبان برای حضور در انتخابات تایید صلاحیت شده است، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان درباره راهبرد جبهه اصلاحات و عدم ارائه لیست از سوی این جبهه در تهران گفت: یکی از ویژگی‌های جریان اصلاحات در ادوار مختلف انتخابات دسته و پنجه نرم کردن با شرایط سخت و محدود کننده ای بوده که نهادهای نظارتی برای این جریان سیاسی ایجاد کرده اند. اصلاح طلبان در شرایط سخت بوده که در انتخابات های دهه 90 توانستند پیروزی را البته با محوریت شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان نصیب این جریان کنند یعنی اینکه هیچ وقت اصلاح طلبان با شرایط آسان و راحت در انتخابات رو به رو نبودند.

او در ادامه تاکید کرد: یک جریان خیالش راحت است که کاندیداهای آنها تایید صلاحیت می‌شوند بنابراین از مدتها قبل برای انتخابات برنامه ریزی می‌کنند اما اصلاح طلبان تا دقیقه نود هم نمی‌دانند چه تعداد از افراد مورد نظر آنها تایید صلاحیت می‌شوند.

خامسیان تاکید کرد: حق رای ظرفیت‌های مختلفی برای روزنه گشایی در فضای سیاسی کشور حتی فضای سیاسی متصلب ایجاد می کند. باید از ظرفیت انتخابات ولو انتخابات حداقلی برای جلوگیری از تداوم سیاست بیگانه ساز و تفکری که قائل به حکومت اسلامی است استفاده کرد.

او بر ضرورت استفاده از تجارت تاریخی تاکید کرد و گفت: کناره گیری و بی عملی از ویژگی های کنشگران سیاسی، مصلح نیست و کسانی که راهبرد انتخاباتی را کناره گیری و عزلت نشینی انتخاب می کنند مرد روزهای سخت نیستند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به عملکرد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: از زمانیکه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان مرجع تصمیم گیری برای نوع کنش اصلاح طلبان در انتخابات بود، پیروزی‌هایی نصیب این جریان شد اما بعد از اتمام دوره شورای عالی سیاست گذاری این تلقی در ذهن افکار عمومی شکل گرفت که نسبت به انتخابات یک بیگانگی و بی عملی وجود دارد درکنار مردم بودن و همراهی با مطالبات آنها مطمئنا از اصول انکار ناپذیر مصلحان واقعی است اما بی عملی و کناره گیری با کنار مردم بودن در تعارض است.

خامسیان با بیان اینکه باید به دنبال بازگشت مجلس به جایگاه اصلی خود باشیم، تصریح کرد: مجلس کارآمد می‌تواند دولت را سر عقل بیاورد. اینکه دست‌ها را بالا ببریم و بگوییم هیچ کنش انتخاباتی نداریم، با رویکرد یک جریان سیاسی منافات دارد. باید فعال بود علیرغم همه مصائب و مشکلاتی که بخش‌هایی از حاکمیت برای جبهه اصلاحات بوجود آوردند یا حتی بخواهند این جریان را از گردونه انتخابات خارج کنند. به نظر می رسد رویکرد بخش‌هایی از حاکمیت این است که جریان اصلاحات هیچ کنش انتخاباتی نداشته باشد و تسلیم شود.

او با تاکید بر حضور داشتن در صحنه انتخابات گفت: علیرغم همه محدودیت‌ها باید در صحنه انتخابات فعال بود و از فضای انتخابات، برای رساندن صدای خودمان یعنی صدای مردم استفاده کنیم. در دوران عسرت سیاسی که راهزنان سیاسی فرصت طلبانه به دنبال تحکیم منافع شخصی خود هستند نباید اجازه داد عده ای با بی عملی و حکم راندن بر کناره گیری همه مصلحان از عرصه انتخابات زمینه را برای فرصت طلبان فراهم کنند.

خامسیان در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در انتخابات گفتگویی با احزاب داشته است و اینکه حوزه انتخابیه خود را تغییر می دهد، گفت: قاعدتا با شخصیت های برجسته ملی و چهره های شاخص حزبی مشورت کردم اما اینکه حوزه انتخابیه خود را تغییر بدهم یا نه بعد از اعلام قطعی از سوی شورای نگهبان تصمیم گیری خواهم کرد.

این فعال رسانه ای در پایان درباره ترکیب مجلس آینده گفت: ترکیب مجلس آینده به یک عامل مهم بستگی دارد اینکه مردم چه نوع حضوری در انتخابات داشته باشند. خیلی‌ها مانند جریان حاکم نمی‌خواهند مشارکت پرشوری شکل بگیرد. اگر مردم مشارکت داشته باشند، افرادی که به عنوان چهره های تحول خواه شناخته می‌شوند می توانند حضوری موثر ولو با تعداد اندک در مجلس آینده ایفای نقش کنند اما اگر مردم حضور نداشته باشند مجلسی شبیه مجلس یازدهم خواهیم داشت.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *