صدور گواهینامههای ۲ زبانه برای نخستین بار در کشور
صدور گواهینامههای ۲ زبانه برای نخستین بار در کشور به گزارش منیبان؛ احمد کرمیاسد روز شنبه با اشاره به آغاز این طرح از سه ماه پیش، افزود: این تحول بزرگ در روند صدور گواهینامه، امکان رانندگی شهروندان در کشورهای خارجی بدون نیاز به ترجمه گواهینامه را فراهم آورده است. مطابق با معاهدات بینالمللی، داشتن گواهینامه صادره از سوی کانون ایرانگردی و جهانگردی همچنان الزامی است.
کرمیاسد با اشاره به سابقه استفاده از گواهینامههای بینالمللی در ایران گفت: از سال ۱۳۵۴ و با عضویت ایران در کنوانسیون ژنو، شهروندانی که قصد سفر به خارج از کشور داشتند، باید علاوه بر گواهینامه ملی خود، یک گواهینامه بینالمللی نیز دریافت میکردند و گواهینامه ملی خود را برای استفاده در خارج از کشور ترجمه میکردند که این روند برای بسیاری از افراد پرهزینه و زمانبر بود.
وی با اشاره به اهمیت طرح جدید صدور گواهینامه دو زبانه افزود: با اجرای این طرح، افرادی که برای مسافرت به خارج از کشور میروند، دیگر نیازی به دریافت گواهینامه جدید یا ترجمه گواهینامه خود ندارند.این گواهینامه ۲ زبانه به صورت رسمی در بیش از ۷۴ کشور جهان معتبر اس..









