واگنهای چینی به تهران میآیند
واگنهای چینی به تهران میآیند به گزارش منیبان؛ مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در مورد سرانجام قرارداد ۶۳۰ واگن سازمان شهرداریها با شرکت چینی برای تأمین واگنهای متروی تهران بیان کرد: قرار بود در دو مرحله ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شود؛ بگونهای که یک مرحله در سال ۹۸ و بعد از سهمیه بندی بنزین و دیگری بعد از شرایط کرونا تصمیم گیری شد تا نوسازی حمل و نقل عمومی در دستورکار قرار گیرد.
او با بیان اینکه با توجه به اینکه ۱۹ هزار اتوبوس فرسوده در کشور موجود است این مسئله موجب میشود که هم مدیران شهری و هم حاکمیت دست به دست هم دهند تا نوسازی ناوگان را داشته باشند، گفت: در این میان کلانشهرها وضعیتشان سختتر از مابقی شهرهاست و شهر تهران هم با توجه به اینکه پایتخت کشور است، سهم بیشتری از فرسودگی ناوگان را دارد و باید عنایت بیشتری به تهران داشته باشیم.
جمالی نژاد با تأکید بر اینکه وزارت کشور از دو سه سال قبل ورود جدی در مورد نوسازی ناوگان وبویژه اتوبوس و واگن مترو داشته است و در این راستا نیز قرارداد خرید واگن برای ناوگان مترو را داشتیم که در راستای نتیجه بخش بودن ..









